יום ג', כז’ בתשרי תשע”ח
דף הבית מרחבי ‏כיתות אלבום תמונות יצירת קשר

תלמידים והורים יקרים , "בכל אחד גנוז גם אור אנושי הנחשף ומתגלה בתנאים חינוכיים נוחים" - יאנוש קורצ'אק חטיבת הביניים "בן גוריון" שמה לה כיעד להפוך להיות בית ספר המוביל איכות, מצוינות אישית וחינוכית, ערכית וחברתית ברוח המאה ה - 21 והלמידה המשמעותית. בית הספר שם לו למטרה לפתח מצוינות הומניסטית בקרב תלמידיו: תלמידים המגיעים להישגים אקדמיים טובים ככל הניתן ובמקביל תלמידים המעורבים חברתית-קהילתית. בוגר בית הספר בסוף כיתה ט' יהיה תלמיד בעל הישגים גבוהים בהתאם ליכולותיו, ואדם הנוטל אחריות ומנהיגות על חייו, רגיש לזולתו ובעל מצפן מוסרי, מגלה סולידריות לסביבתו ולארצו, ועושה ככל יכולתו על מנת להיות אדם טוב יותר ומשפיע בכל מעגלי חייו. על מנת להפוך יעד ראוי זה ליעד הלכה למעשה , אני שואב השראה בין היתר מתפישות העולם של איש החינוך יאנוש קורצ'ק וחורט אותן על דגלנו. אני מאמין, שבכל אחד מתלמידי ביה"ס קיימים אורות, חוזקות ואינטלגנציות מרובות. התפקיד שלנו בבית הספר לעשות ככל הניתן כדי לגלות, לחשוף ולפתח את אותם חוזקות, בין אם מדובר בכוחות ובחוזקות לימודיות, בין אם מדובר בכוחות ובחוזקות ערכיות, כישורים אישיותיים, כישורי חיים, כישורים חברתיים או כישורי מנהיגות, ובין אם מדובר בכישרון מסוים או ביכולת כזו או אחרת. תפקידו של בית הספר לזמן התנסויות לימודיות, חינוכיות, חווייתיות, מעשירות, המותאמות לצרכי הלומדים, ולאפשר לכל פרט לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולאתר את אותם כוחות שיש לו. נעשה הכל כדי לאפשר לתלמידי חטיבת בן גוריון תנאים חינוכיים נוחים. התנאים הללו כוללים מס' היבטים: א. רמת הוראה גבוהה ככל הניתן של סגל ההוראה ודאגה מתמדת לפיתוחם והכשרתם. ב. מורים המהווים דוגמא אישית ומגלים גישה תומכת, מכילה ואיכפתית, וזאת בכדי לקיים מצב בו לכל תלמיד תהיה כתובת משמעותית אחת בביה"ס, בין אם מחנך הכיתה ובין אם מישהו מחברי הצוות. ג. תנאי למידה פיזיים הולמים וראויים. ד. אקלים חינוכי בטוח, מכבד ומגן עם כללי תקנון ברורים והוגנים וכאלה הדוחים בשאט נפש כל גילוי של אלימות. יחד נקדם את הלמידה המשמעותית על כל רכיביה ונוביל את תלמידינו למצוינות אישית, חברתית וערכית. בברכה, אורן קמינצקי מנהל החטיבה